
Інформація щодо важливості своєчасної оплати в повному обсязі житлово-комунальних послуг під час оформлення житлових субсидій
Головним механізмом забезпечення соціального захисту населення при оплаті житлово-комунальних послуг є програма житлових субсидій.
Завдяки програмі житлових субсидій малозабезпечені громадяни оплачують не повну вартість житлово- комунальних послуг, а лише частину платежу, яка залежить від розміру середньомісячного сукупного доходу домогосподарства в розрахунку на одну особу.
Відповідно до норм Положення про порядок призначення житлових субсидій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 №848 «Про спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива», житлова субсидія призначається за наявності різниці між розміром плати за житлово-комунальні послуги в межах соціальної норми житла, соціальних нормативів користування житлово-комунальними послугами і розміром обов’язкового відсотка платежу, визначеного в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Для призначення житлової субсидії особа подає заяву про призначення та надання житлової субсидії у грошовій формі та декларацію про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії, за встановленими формами.
Заява та декларація можуть бути надіслані органу соціального захисту населення поштою чи в електронній формі через офіційний веб-сайт Мінсоцполітики.
У сільській місцевості заяви громадян з необхідними документами для призначення житлових субсидій приймаються уповноваженими особами, що визначені виконавчими комітетами селищних і сільських рад, та передаються відповідним органам соціального захисту населення.
Також прийом заяв громадян з необхідними документами для призначення житлових субсидій здійснюється ЦНАП Новоайдарської райдержадміністрації.
Відповідно до підпункту 5 пункту 14 Положення житлова субсидія не призначається (у тому числі на наступний період), якщо структурними підрозділами з питань захисту населення отримано інформацію про наявність простроченої понад три місяці (на дату надання такої інформації) заборгованості з оплати житлово-комунальних послуг, витрат на управління багатоквартирним будинком, строк позовної давності якої не минув і загальна сума якої перевищує 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (понад 340 грн) на день звернення за призначенням житлової субсидії.
До суми такої заборгованості за послугу з постачання та розподілу природного газу не включається заборгованість, що нарахована виконавцем комунальної послуги з посиланням на рішення суду щодо норм споживання природного газу побутовими споживачами у разі відсутності лічильників газу та у зв’язку з приведенням об’ємів використаного природного газу побутовими споживачами до стандартних умов, а також заборгованості, що виникла у зв’язку з тим, що управитель, об’єднання, виконавець комунальних послуг не уклали договору з АТ “Ощадбанк” (його установами) для перерахування сум житлових субсидій у грошовій безготівковій формі
Крім того, існує механізм реструктуризації заборгованості споживачів з оплати житлово- комунальних послуг на підставі укладеного договору з надавачами цих послуг.
Окремо зазначаємо, що призначати житлову субсидію громадянам, які були звільнені з роботи в період карантину відповідно до пункту 1 частини першої статті 40 Кодексу законів про працю України і зареєструвалися в службі зайнятості як безробітні, можливо на підставі заяв про призначення житлових субсидій та інформації центрів зайнятості щодо їх перебування на обліку.
При цьому для розрахунку житлової субсидії враховується розмір призначеної допомоги по безробіттю без урахування сум отриманої заробітної плати.
Таким чином, найбільш вразливі категорії населення забезпечуються державною підтримкою.
